Referat Finansowy
Kierownik Referatu Finansowego
Skarbnik Gminy Emilia Widawska
tel. 24 356 22 01
Inspektor ds. księgowości oświatowej
Jadwiga Kucińska
tel. 24 356 29 07
referent ds. księgowości budżetowej
Marta Bednarek
tel. 24 356 22 01
Podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
Urszula Matczak
tel. 24 356 29 05
Podinspektor ds. księgowości podatkowej
Anna Przybysz-Krysińska
tel. 24 356 29 05
Podinspektor ds. ekonomicznych
Ewa Matusiak
tel. 24 356 29 07
Referent ds. działalności gospodarczej i obsługi kasowej
Agnieszka Dudkowska
tel. 24 356 29 05
Do zakresu działania Referatu Finansowego kierowanego przez Skarbnika Gminy
należy:
1) opracowanie projektu budżetu;
2) nadzór nad przebiegiem wykonania budżetu i przestrzegania zachowania równowagi
budżetowej;
3) prowadzenie księgowań i rachunkowości wpływów i wydatków jednostki budżetowej
zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez
jednostkę;
5) przestrzeganie rozliczeń pieniężnych oraz ochrony wartości pieniężnych;
6) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi
zasad wykonywania budżetu;
7) analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków
pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki;
8) nadzór i kontrola wewnętrzna całokształtu prac z zakresu rachunkowości
wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne i jednostki budżetowe;
9) sporządzanie sprawozdawczości finansowej i opracowywanie zbiorczych sprawozdań
finansowych z wykonania budżetu i ich analiz;
10)opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika
a) zakładowego planu kont;
b) obiegu dowodów księgowych
c) zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji;
11) wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz
jego zmian;
12) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych;
13) wymierzanie i pobór podatków oraz opłat ,a przede wszystkim: podatku rolnego,
leśnego, od nieruchomości, od posiadania psów oraz opłat lokalnych;
14) wydawanie zaświadczeń: o powierzchni gospodarstwa, o nieposiadaniu
gospodarstwa, o powierzchni użytków, o niezaleganiu w podatkach, itp.;
15) nanoszenie zmian geodezyjnych gruntów dotyczących
kupna, sprzedaży, wydzierżawiania;
16) przygotowywanie projektów decyzji w sprawach udzielania ulg, umorzeń, zaniechań
poboru, odroczenia terminu płatności na wszystkie rodzaje podatków i opłat;
17) prowadzenie kontroli podatkowych podatników i inkasentów;
18) prowadzenie postępowań w sprawach zwrotu podatku akcyzowego zawartego
w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
19) prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej dla przedsiębiorców
i sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy;
20) prowadzenie księgowości podatkowej wszystkich podatków i opłat;
21) dokonywanie wymiaru poboru wody.
22) nadzór nad bieżącą realizacją wpływów podatków i opłat i ich windykacja
23) sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych o podatku dochodowym od osób
fizycznych;
24) naliczanie prowizji dla inkasentów od poboru podatków i opłat;
25) prowadzenie kart zasiłkowych i wynagrodzeń pracowników;
26) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu, placówek oświatowych
i GOPS
27) ewidencja działalności gospodarczej - wykonywanej przez osoby fizyczne;
28) wykonywanie zadań Gminy związanych z funkcjonowaniem Krajowego Rejestru
Sądowego;
29) prowadzenie spraw dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, opłat za te zezwolenia, ustalanie liczby punktów sprzedaży ;
30) opracowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia godzin otwarcia placówek
handlowych;
31) prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej w zakresie możliwości
realizacji zadań infrastrukturyzacji gminy;
32) współdziałanie z referatami, samodzielnymi stanowiskami pracy pracowników
urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie opracowania projektów
i przygotowania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudżetowych.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Idziak Danuta
- Data udostępnienia w BIP: 2015-01-16 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Idziak Danuta
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-01-14 08:16:15
- Liczba odsłon: 2212
- Historia dokumentu: